Hieronder beschrijven we in het kort hoe de procedure werkt. De volledige procedure en wanneer een consument wel en niet terecht kan bij Uitgesprokenzaak.nl vindt u in het reglement.
Voordat UitgesprokenZaak.nl wordt ingeschakeld
Als u een klacht over een product of dienst heeft, afgenomen bij een CBW-erkende woonwinkel, dan moeten allereerst de volgende stappen zijn doorlopen:
- U heeft deze klacht kenbaar gemaakt bij de ondernemer waar dit product of deze dienst gekocht is.
- U heeft de ondernemer in de gelegenheid gesteld om de klacht op te lossen.
- U heeft een aanbod van de ondernemer gekregen dat u onvoldoende vindt. U heeft dat gemeld aan de ondernemer en u heeft twee weken gewacht op een beter aanbod.
-
U heeft een afwijzing van uw klacht ontvangen. U heeft de ondernemer laten weten dat u het daarmee niet eens bent en u heeft twee weken gewacht op een beter aanbod van de ondernemer.
Is dit nog niet (goed) gebeurd, dan moet u eerst bovenstaande stappen doorlopen voordat UitgesprokenZaak.nl uw geschil kan behandelen. Als dit al wel is gebeurd, dan is uw klacht een geschil geworden. In dat geval kunt u bij ons terecht.