Stichting UitgesprokenZaak.nl heeft als doel geschillen tussen consumenten en CBW-erkende woonwinkels op een snelle, deskundige en onafhankelijke manier op te lossen. Daarbij streven wij ernaar om par ...
Wij streven uiteraard naar kwaliteit in onze dienstverlening. Dat betekent dat als een deskundige naar uw mening zijn/haar werk niet goed heeft gedaan, u dit aan ons kunt melden. Wij zullen de klacht ...
U kunt bij iedere overgang naar de volgende fase besluiten om de zaak niet door te zetten. Alleen wanneer u een openstaande factuur in depot heeft gestort, wordt de zaak automatisch doorbehandeld ...
De kosten hangen af van de manier waarop het geschil eindigt. Wanneer u in fase 1 met behulp van de geschilbehandelaar samen met de ondernemer tot een schikking komt, dan zijn de kosten € 100. Als u i ...
Nee, de kosten zijn dan 10% hoger, een symbolisch hogere bijdrage omdat papier, printer, portokosten en handling duurder is dan een digitaal systeem. Als u moeite heeft met het digitale systeem en u w ...
In iedere fase worden meer kosten door de stichting gemaakt. De meeste kosten zitten in arbeidsuren, van zowel de geschilbehandelaars als deskundigen en bindend adviseurs.
Als u aangeeft dat u (een deel van) de koopsom nog niet heeft betaald, of als de ondernemer dit vindt, dan wordt u verzocht om dat bedrag in bewaring te geven. Van de ondernemerskant staat de Stichtin ...
Er zijn inderdaad situaties waarbij verschil van mening is over het 'openstaande bedrag'. Denk aan bijvoorbeeld: een deel van de overeenkomst is nog niet uitgevoerd of gefactureerd. To ...
Zodra een consument een geschil indient, wordt er werk verricht in het dossier. De geschilbehandelaar controleert of het geschil aan alle (ook de niet automatisch te toetsen) criteria voor bevoegdheid ...
De deskundigen worden door de Stichting Garantieregelingen CBW geworven, die hen op hun vakkennis beoordeelt. Hierna worden de geselecteerde personen voorgedragen aan ons en nog eens getoetst op h ...